Antalya'da Muratpaşa Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından, okul ve kurumlardan gelen talepler doğrultusunda düzenlenen çevre ve atık yönetimi eğitimleri devam ediyor. Çevre bilincinin artırılması ve atık yönetimi konusunda farkındalık oluşturmayı amaçlayan çalışmalar kapsamında, 2019 yılından bu yana toplam 74 bin 701 kişiye ulaşıldı. 2025-2026 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilen eğitimlerde ise 3 bin 34 kişiye çevre bilinci, geri dönüşüm ve atık yönetimi konularında bilgilendirme yapıldı.
Eğitimlerde çevre sorunları ele alınıyor
Programlarda küresel ısınmaya neden olan etkenler, iklim krizi, çevre ve deniz kirliliği, atıkların kaynağında ayrıştırılması, geri dönüşüm süreçleri ve bireysel olarak alınabilecek çevreci önlemler anlatılıyor. Katılımcılar ayrıca geri dönüşüm tesislerine düzenlenen teknik gezilerle atıkların toplanmasından işlenmesine kadar geçen süreci yerinde inceleme fırsatı buluyor.
19 okulda öğrencilere ulaşıldı
Eğitim çalışmaları kapsamında belediyeye bağlı kreşlerin de aralarında bulunduğu 19 okulda öğrencilere çevre eğitimi verildi. Yaş gruplarına göre hazırlanan eğitim içerikleriyle kreşlerden liselere kadar farklı kademelerde çevre farkındalığının artırılması hedeflendi.
İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü yetkilileri, okul ve kurumlardan gelen talepler doğrultusunda eğitimlerin sürdüğünü belirterek,
"Çevreye duyarlı yaşam alışkanlıklarının yaygınlaştırılması için farklı yaş gruplarına yönelik eğitimlerimizi sürdürüyoruz. 2019’dan bu yana 74 bin 701 kişiye ulaşmış olmak, bu alandaki çalışmalarımızın sürekliliğini gösteriyor"
değerlendirmesinde bulundu.




