Antalya Büyükşehir Belediyesi, Muharrem ayının simgelediği toplumsal birliktelik, dayanışma ve paylaşım duygularını pekiştirmek amacıyla her yıl düzenlediği geleneksel aşure ikramı organizasyonunun startını verdi. Belediye bünyesindeki Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığına bağlı olarak faaliyet gösteren merkez aşevi ile Alanya aşevinde uzman aşçılar tarafından özenle pişirilen aşureler, Muharrem ayı boyunca kentin 19 ilçesindeki vatandaşlara ulaştırılacak. Muharrem ayının 10. gününe denk gelen bu anlamlı geleneksel etkinliğin ilk adresi tarihi Kaleiçi Yat Limanı oldu. Bölgede gerçekleştirilen Yapay Resif Projesi tanıtım toplantısının hemen ardından düzenlenen programda, Antalya Valisi Hulusi Şahin ve Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir aşure kazanlarının başına geçerek vatandaşlara ilk ikramları kendi elleriyle gerçekleştirdi.
Belediye binası önünde binlerce kişiye ikram
Yat Limanı'ndaki açılışın yanı sıra eş zamanlı olarak Antalya Büyükşehir Belediyesi ana hizmet binası önünde de geniş katılımlı bir ikram programı organize edildi. Belediye personeli ve hizmet binasına gelen vatandaşlar için hazırlanan 2 bin 500 kişilik aşure, kısa süre içerisinde tükendi. Buradaki etkinlikte Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Cemil Böcek, Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Murat Yavuz ile Zabıta Dairesi Başkanı Yakup Önder aşure dağıtımı yaparak hem mesai arkadaşlarıyla hem de kent sakinleriyle Muharrem ayının manevi atmosferini paylaştı.
Dağıtımlar kentin 19 ilçesinde aralıksız sürecek
Gelenekselleşen bu sosyal hizmet faaliyetinin coğrafi kapsamına ve toplumsal önemine değinen Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Murat Yavuz, paylaşım ağının tüm şehri kaplayacağını belirterek süreci şu sözlerle özetledi:
"Muharrem ayının bolluk, bereket ve dayanışma ayı olması dolayısıyla Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak aşure dağıtımına başlamış bulunmaktayız. Birlik ve beraberliğin simgesi olan aşure dağıtımına bütün hemşerilerimizi bekliyoruz. Paylaştıkça güçlüyüz"