Sağlık

Alanya'da bir kedinin karnından yarım kiloya yakın kist çıkarıldı

Alanya ilçesinde kusma şikayetiyle veteriner kliniğine götürülen 5 yaşındaki "Fıstık" adlı kedinin karnından ameliyatla 400 gramlık dev kitle tahliye edildi.

Abone Ol

Antalya’nın Alanya ilçesinde ikamet eden Oktay Batır, beş senedir evinde beslediği "Fıstık" isimli kedisinin son dönemde sıklıkla istifra etmesi üzerine ilk etapta bu durumu kedilerin rutin tüy yutma refleksine bağladı. Ancak şikayetlerin kesilmemesi ve karın bölgesinde gözle görülür bir büyüme meydana gelmesi üzerine Batır, evcil hayvanını muayene ettirmek üzere bir veteriner kliniğinin yolunu tuttu.

Karın boşluğundaki gizli tehlikeyi röntgen açığa çıkardı

Klinikte uzman hekimler tarafından yürütülen detaylı klinik muayene ve radyolojik görüntüleme tetkikleri, acı gerçeği ortaya çıkardı. Kedinin karın boşluğunda, iç organları baskılayan çok büyük boyutlarda bir kitle saptandı. Durumun hayati risk barındırması üzerine veteriner hekim kadrosu acil olarak cerrahi müdahale kararı aldı. Zaman kaybetmeden operasyona alınan kedinin karnından, tam 400 gram ağırlığa ulaşmış dev bir kist kütlesi başarılı bir ameliyatla dışarı çıkarıldı. Cerrahi işlemin ardından klinikte müşahede altına alınan ve tedavi uygulanan kedi, sağlığına kavuşarak sahibine geri verildi.

"Birkaç gün daha beklenmiş olsaydı kitlenin patlayabileceğini düşünüyorduk"

Gerçekleştirilen kritik operasyona ve hayvandaki tıbbi duruma dair operasyonel detayları paylaşan Veteriner Hekim Deniz Koray Gülsoy,

"Birkaç gün daha beklenmiş olsaydı kitlenin patlayabileceğini düşünüyorduk. Kitle çok gergin durumdaydı. Çıkardıktan sonra kedinin karnının bile küçüldüğünü gördük. Daha sonra ilaç ve serum tedavisine başladık. Birkaç gün içinde tamamen eski haline döneceğini düşünüyoruz"

dedi.

"Biz tüy yutmasından dolayı olduğunu düşündük"

Evladından ayırmadığı kedisinin yeniden sağlığına kavuşmasının mutluluğunu yaşayan kedi sahibi Oktay Batır ise süreci şu sözlerle aktardı:

"Fıstık isimli kedimiz ailemize 5 yıl önce katıldı. Evimizde bir çocuğumuz gibi oldu. Birkaç gündür yediğini kusmaya başlıyordu. Biz tüy yutmasından dolayı olduğunu düşündük. Ancak kusmaları sürekli devam edince veterinere getirdik. Burada kedimizde kist olduğunu öğrendik."